Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ: ροζ απάτη με κινητά και για ανυποψίαστουs κατόχουs

«Σε είδα στην καφετέρια το Σάββατο και μου άρεσες πολύ. Μου το έδωσε το τηλέφωνο ο φίλος σου! Είσαι ακόμη διαθέσιμος; Μαριάννα».
Αυτό το φαινομενικά αθώο ή... πικάντικο μήνυμα κυκλοφορεί το τελευταίο χρονικό διάστημα σε εκατοντάδες κινητά, προκαλώντας τεράστια οικονομικά προβλήματα, αλλά και ομηρικούς συζυγικούς καβγάδες.

Ακόμη και η απλή απάντηση: «Λάθος» θα έχει ως αποτέλεσμα να λάβετε έναν «φουσκωμένο» λογαριασμό. Αν πάλι η ανταπόκρισή σας στην «πρόκληση» είναι θετική, το μπουγιουρντί θα είναι αντίστοιχο της θέρμης με την οποία απαντήσατε. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αστυνομία, δεν είναι ούτε μία ούτε δύο οι περιπτώσεις ανθρώπων που κλήθηκαν να πληρώσουν ακόμη και 1.500 ευρώ, ενώ κάποιοι χρεώθηκαν 5.000 ευρώ! Τα θύματα που κατήγγειλαν την... κινητή απάτη έχουν ήδη ξεπεράσει τα 250, ενώ εκτιμάται πως ο αριθμός των εξαπατημένων είναι πολύ μεγαλύτερος.


Πώς λειτουργεί το κόλπο; Οι... εταιρείες αυτές, που συνήθως έχουν έδρα τα νησιά Κέιμαν και άλλες χώρες στις οποίες δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου και ελλιπές νομικό πλαίσιο, αλιεύουν τα υποψήφια θύματά τους με δυο τρόπους. Είτε στέλνουν sms σε τυχαίους αριθμούς και όποιος πέσει στην παγίδα, είτε βρίσκουν τους αριθμούς των τηλεφώνων από διάφορα κουίζ, τεστ και άλλα «λογισμικά» στο Διαδίκτυο, στα οποία κάποιος καταχωρεί οικειοθελώς τον αριθμό του. Η χρέωση κυμαίνεται από 3 έως 4 ευρώ ανά sms, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ο κάτοχος χρεώνεται με ακόμη 2 ευρώ και για το μήνυμα που άθελά του έλαβε. Στον μηνιαίο λογαριασμό τελικά η χρέωση από την απάτη κυμαίνεται από 30 έως και 300 ευρώ. Ουσιαστικά με μια απάντηση ο παραλήπτης «αποδέχεται» τη συμμετοχή του σε κεκαλυμμένα «παιχνίδια» ή dating services (τηλεφωνικά ραντεβού).


Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση, στην οποία ένας πατέρας από την Ανάβυσσο καλείται να πληρώσει 1.400 ευρώ λογαριασμό για το κινητό του 8χρονου γιου του.


«Έχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι. Πρέπει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών να απαγορεύσει στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να χρεώνουν τον κόσμο ασύστολα. Αν κάποιος θέλει να συμμετέχει πρέπει να το δηλώνει με γραπτή εξουσιοδότηση στην εταιρεία και όχι με μήνυμα», επισήμαναν στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» αξιωματικοί της Ασφάλειας. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας Wind, το πρόβλημα έγκειται στο ότι οι χρεώσεις ανά μήνυμα είναι μικρές (αντίστοιχες με την αγορά ενός παιχνιδιού ή ringtone κ.λπ.) και γι' αυτό δεν εντοπίζονται οι απάτες. «Όταν η χρέωση ανά μήνυμα είναι 30-40 ευρώ "χτυπάει" συναγερμός στο σύστημά μας και ενημερώνεται αμέσως ο πελάτης. Το σύστημα όμως ξεγελιέται με τα 2-3 ευρώ και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Κι εμείς θέλουμε να καταπολεμηθούν αυτά τα φαινόμενα, διότι εάν οι πελάτες καταφύγουν στη δικαιοσύνη, το κόστος θα το επωμιστούμε εμείς»...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου