Συνολικά 90 προσωπικότητες από τον επιχειρηματικό, ακαδημαϊκό, συνδικαλιστικό και καλλιτεχνικό κόσμο συγκροτούν το Κίνημα Πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» με κεντρικό σύνθημα: «Ντύνομαι, τρώω, κάνω τουρισμό ελληνικά». Η πρωτοβουλία παρουσιάστηκε σε συνέντευξη Τύπου στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών από τους βασικούς πρωτεργάτες και μέλη της συντονιστικής επιτροπής, την υπερνομάρχη Αθηνών -Πειραιώς, Κωνσταντίνα Μπέη, τον πρ. πρύτανη του ΕΜΠ, Κώστα Μουτζούρη, τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ, Γιάννη Παναγόπουλο, τον πρόεδρο της ΓΣΕΒΕΕ, Δημήτρη Ασημακόπουλο, τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, Βασίλη Κορκίδη, και τον πρόεδρο του ΔΣΑ, Δημήτρη Παξινό. Η πρωτοβουλία απευθύνεται σε όλους τους Έλληνες και στοχεύει, μέσω της ανακύκλωσης του εισοδήματος, στη διατήρηση των θέσεων εργασίας.
Ο πρόεδρος των Εμπόρων, Βασίλης Κορκίδης, τόνισε ότι θα πρέπει να στηριχθεί η ελληνική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα ξεκινώντας από την παραγωγή. «Πρέπει να μας προβληματίσει το γεγονός ότι στην Ελλάδα, παράγουμε, π.χ. ελληνικά παπούτσια κατά 30%, ενώ εισάγουμε το 70%. Όσο για την κατανάλωση του Έλληνα ετησίως, υπολογίζεται στα 180 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 9 δισ. ‘πετιούνται’ για προϊόντα "μαϊμού"», τόνισε.
Στα τρόφιμα, 2.000 κωδικοί αντιστοιχούν σε προϊόντα ασιατικής προέλευσης, ένας αριθμός που βρίσκεται σε μία διαρκώς αύξουσα τάση.
Οι έμποροι ζήτησαν από τους έλληνες καταναλωτές να δείξουν την προτίμησή τους στα εγχώρια προϊόντα με κωδικό (barcode) που ξεκινάει με τον αριθμό 520, τα οποία – όπως τονίζουν - «εκτός από την σταθερά υψηλή ποιότητα που διαθέτουν, θα αποκτήσουν, με τον τρόπο αυτό, περισσότερο ελκυστική τιμή».
Στο πλαίσιο αυτό η ΕΣΕΕ προτείνει:
• Την προβολή και προώθηση των Ελληνικών Προϊόντων για να συμβάλλουν στην αύξηση ζήτησης και της συνακόλουθης αύξησης της παραγωγής τους
• Επενδύσεις για την ανάπτυξη των ελληνικών Επιχειρήσεων - Υπηρεσιών και συνολικά της Οικονομίας με σκοπό την μείωση του κόστους μέσα από την αύξηση της Εγχώριας Παραγωγής
• Την ενημέρωση των ξένων αγορών για τα Ελληνικά Προϊόντα ώστε να αυξήσουμε την δυναμική των εξαγωγών
• Την προβολή και προώθηση των Ελληνικών Προϊόντων με στόχο την αύξηση της κατανάλωσής τους από το ελληνικό αγοραστικό κοινό
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Δημήτρης Ασημακόπουλος σημείωσε πως «πρέπει να αλλάξουμε καταναλωτική και επαγγελματική κουλτούρα, διότι το μεγάλο πρόβλημα, όταν θα μηδενίσουμε το έλλειμμα, θα είναι αν έχουμε λύσει και το θέμα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας».
Απαντώντας στον υπουργό Ανάπτυξης, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, που κατηγορεί για αισχροκέρδεια εμπόρους, βιομηχάνους και επαγγελματίες, ο κ. Ασημακόπουλος απάντησε:
«Δεν μπορούν να μας κατηγορούν εκείνοι που έκοβαν κορδέλες σε πολυεθνικές που εισάγουν προϊόντα από το εξωτερικό στο σύνολό τους και δημιουργούν ολιγοπώλια».
Η υπερνομάρχης Αθηνών –Πειραιώς, Κωνσταντίνα Μπέη, τόνισε ότι θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα, ενώ ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Γιάννης Παναγόπουλος σχολίασε ότι τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες «έχασαν τον προσανατολισμό τους και σήμερα πρέπει να τον ξαναβρούν».
Τη σημασία του να γίνει το Κϊνημα Πολιτών ένα κίνημα αλληλεγγύης, τόνισε ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου κ. Παξινός, εξαίροντας την πρωτοβουλία, η οποία, όπως υποσχέθηκαν οι πρωτεργάτες της, «θα εξελιχθεί σε πανελλήνια εκστρατεία με συγκεκριμένους στόχους και βήματα».
skai.gr
Ο πρόεδρος των Εμπόρων, Βασίλης Κορκίδης, τόνισε ότι θα πρέπει να στηριχθεί η ελληνική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα ξεκινώντας από την παραγωγή. «Πρέπει να μας προβληματίσει το γεγονός ότι στην Ελλάδα, παράγουμε, π.χ. ελληνικά παπούτσια κατά 30%, ενώ εισάγουμε το 70%. Όσο για την κατανάλωση του Έλληνα ετησίως, υπολογίζεται στα 180 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 9 δισ. ‘πετιούνται’ για προϊόντα "μαϊμού"», τόνισε.
Στα τρόφιμα, 2.000 κωδικοί αντιστοιχούν σε προϊόντα ασιατικής προέλευσης, ένας αριθμός που βρίσκεται σε μία διαρκώς αύξουσα τάση.
Οι έμποροι ζήτησαν από τους έλληνες καταναλωτές να δείξουν την προτίμησή τους στα εγχώρια προϊόντα με κωδικό (barcode) που ξεκινάει με τον αριθμό 520, τα οποία – όπως τονίζουν - «εκτός από την σταθερά υψηλή ποιότητα που διαθέτουν, θα αποκτήσουν, με τον τρόπο αυτό, περισσότερο ελκυστική τιμή».
Στο πλαίσιο αυτό η ΕΣΕΕ προτείνει:
• Την προβολή και προώθηση των Ελληνικών Προϊόντων για να συμβάλλουν στην αύξηση ζήτησης και της συνακόλουθης αύξησης της παραγωγής τους
• Επενδύσεις για την ανάπτυξη των ελληνικών Επιχειρήσεων - Υπηρεσιών και συνολικά της Οικονομίας με σκοπό την μείωση του κόστους μέσα από την αύξηση της Εγχώριας Παραγωγής
• Την ενημέρωση των ξένων αγορών για τα Ελληνικά Προϊόντα ώστε να αυξήσουμε την δυναμική των εξαγωγών
• Την προβολή και προώθηση των Ελληνικών Προϊόντων με στόχο την αύξηση της κατανάλωσής τους από το ελληνικό αγοραστικό κοινό
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Δημήτρης Ασημακόπουλος σημείωσε πως «πρέπει να αλλάξουμε καταναλωτική και επαγγελματική κουλτούρα, διότι το μεγάλο πρόβλημα, όταν θα μηδενίσουμε το έλλειμμα, θα είναι αν έχουμε λύσει και το θέμα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας».
Απαντώντας στον υπουργό Ανάπτυξης, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, που κατηγορεί για αισχροκέρδεια εμπόρους, βιομηχάνους και επαγγελματίες, ο κ. Ασημακόπουλος απάντησε:
«Δεν μπορούν να μας κατηγορούν εκείνοι που έκοβαν κορδέλες σε πολυεθνικές που εισάγουν προϊόντα από το εξωτερικό στο σύνολό τους και δημιουργούν ολιγοπώλια».
Η υπερνομάρχης Αθηνών –Πειραιώς, Κωνσταντίνα Μπέη, τόνισε ότι θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα, ενώ ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Γιάννης Παναγόπουλος σχολίασε ότι τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες «έχασαν τον προσανατολισμό τους και σήμερα πρέπει να τον ξαναβρούν».
Τη σημασία του να γίνει το Κϊνημα Πολιτών ένα κίνημα αλληλεγγύης, τόνισε ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου κ. Παξινός, εξαίροντας την πρωτοβουλία, η οποία, όπως υποσχέθηκαν οι πρωτεργάτες της, «θα εξελιχθεί σε πανελλήνια εκστρατεία με συγκεκριμένους στόχους και βήματα».
skai.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου