Από τους 4.500 εργαζομένους που απολύθηκαν από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές το Δεκέμβριο του 2009, οι 2.150 πληρώνονται κανονικά εδώ και ένα χρόνο χωρίς να εργάζονται πουθενά... λόγω αδυναμίας της κυβέρνησης να τους μετατάξει σε άλλες υπηρεσίες....
Το newsbomb.gr, επικοινώνησε με τον κ. Σταμάτη Χαλβατζή, πρόεδρο της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), ο οποίος επιβεβαίωσε τη δημοσιογραφική έρευνα εμπλουτίζοντάς την, με μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία: «Από το Δεκέμβριο του 2009, 2.150 υπάλληλοι της πρώην Ολυμπιακής είναι υπό μετάταξη. Από αυτούς, 450 έχουν ήδη μεταφερθεί σε διάφορες υπηρεσίες του δημοσίου, 1.300 είναι σε μία διαδικασία έκδοσης ΦΕΚ για να ολοκληρωθεί η τοποθέτησή τους στη νέα τους υπηρεσία και να εγκριθούν οι μισθοδοσίες τους και 400 δεν έχουν προσκομίσει ακόμη τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για να ξεκινήσει η διαδικασία έκδοσης ΦΕΚ».
Σε ερώτηση για ποιο λόγο έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος, η απάντησή του είναι ότι οι λόγοι είναι καθαρά γραφειοκρατικοί. «Αναγνωρίζουμε ότι πρόκειται για μία δαπάνη που βαραίνει το ελληνικό δημόσιο εδώ και ένα ολόκληρο χρόνο. Τελευταία, το θέμα το χειρίζεται η Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Εσωτερικών προκειμένου να επισπευστούν οι διαδικασίες» υπογραμμίζει.
Οι πρώην υπάλληλοι της Ολυμπιακής αρχικά λάμβαναν ολόκληρο το μισθό τους ενώ τους τελευταίους τέσσερις μήνες τους έχει περικοπεί κατά 50%. Στις νέες θέσεις όταν και εφόσον πάνε, θα παίρνουν το μισθό που ορίζει η νέα θέση με ασφάλεια προστασίας 500 ευρώ. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Την απάντηση τη δίνει ο κ. Χαλβατζής: «Εάν κάποιος έπαιρνε στην Ολυμπιακή 2.500 ευρώ, και η νέα θέση προβλέπει ότι θα παίρνει 1.500 ευρώ, τελικά ο υπάλληλος θα πάρει 2.000 ευρώ.
Αυτός θα είναι και ο μισθός τους, χωρίς καμία προσαύξηση για τα επόμενα χρόνια, μέχρι να τον φτάσουν μισθολογικά όλοι οι υπάλληλοι στη νέα του υπηρεσία. Οι μόνοι που έχουν κατοχυρώσει τους μισθούς που έπαιρναν ως εργαζόμενοι στην πρώην Ολυμπιακή είναι οι χειριστές και οι πιλότοι για τους οποίους εξασφαλίζεται προστασία μισθού».
Τώρα τι θα γίνει στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει αντίστοιχη θέση στην υπηρεσία, που θα πάνε;
Αρχικώς θα καλύπτουν προσωποπαγείς θέσεις μέχρι να δημιουργηθούν οργανικές.
Το newsbomb.gr, επικοινώνησε και με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σχετικά με το θέμα: «Περιμένουμε από στιγμή σε στιγμή 255 άτομα που θα τοποθετηθούν σε διάφορες ειδικότητες, αλλά φυσικά δεν είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν όλοι οι - υπό μετάταξη - υπάλληλοι. Οι μισθοί δε θα είναι ίδιοι με αυτούς που έπαιρναν στην Ολυμπιακή, αφού στο Δημόσιο υπάρχει ανώτατο όριο αποδοχών 5.500 ευρώ».
Όπως και να έχει στα τέλη Νοεμβρίου σταματάει η μηνιαία καταβολή του μισθού τους, που μέχρι σήμερα τη λαμβάνουν υπό μορφή επιδόματος από τον ΟΑΕΔ. Το ποσό αυτό βγαίνει από τον κρατικό προϋπολογισμό. Από τις 30 Νοεμβρίου δεν θα έχουν πλέον κανένα εισόδημα και μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου ελπίζουν να έχει βρεθεί μία λύση. Με όσους απολυμένους και αναξιοποίητους υπαλλήλους ήρθαμε σε επικοινωνία, η δυσαρέσκεια ήταν ο κοινός παρονομαστής: «Οι περισσότεροι από εμάς εργαζόμασταν πάνω από 10 χρόνια στην Ολυμπιακή Αεροπορία. Στα τέλη αυτού του μήνα δε θα έχουμε ούτε το μισθό μας, οπότε τίθεται και θέμα βιοποριστικό. Ντρεπόμαστε που τόσο καιρό καθόμαστε και πληρωνόμαστε. Αλλά τι να κάνουμε . Είμαστε με τα χέρια δεμένα».
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι με βάση το νόμο 3717/2008, που κατατέθηκε για ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων από τον αρμόδιο Υπουργό μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Κώστα Χατζηδάκη, η διαδικασία μετάταξής τους θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τους τέσσερις πρώτους μήνες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, χωρίς βέβαια να προβλέπεται τι θα γινόταν μετά την παρέλευση αυτού του διαστήματος.
newsbomb.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου