Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

ΟΣΕ: Έργα εκατομμυρίων ευρώ μένουν ανεκμετάλλευτα και λεηλατούνται


Μερικές από τις σιδηροδρομικές γραμμές έχουν μετατραπεί σε οικόπεδα. Πανάκριβες αμαξοστοιχίες βρίσκονται στο έλεος των πλιατσικολόγων στο μηχανοστάσιο της Καλαμάτας. Ωστόσο η περίπτωση του μηχανοστασίου της Καλαμάτας δεν είναι η μοναδική περίπτωση εγκατάλειψης πανάκριβης δημόσιας περιουσίας.

Το θέμα δημοσίευσε χθες η «Ελευθεροτυπία» και μιλάει για γενικότερη απαξίωση της περιουσίας του ΟΣΕ, στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Πελοποννήσου.
Υπάλληλοι του ΟΣΕ της Ηλείας αναφέρουν ότι τα τελευταία χρόνια οι αρμόδιοι του ΟΣΕ, με την ανοχή της Πολιτείας, διαχειρίστηκαν τεράστια χρηματικά ποσά για την τεχνική αναβάθμιση των σταθμών από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα, οι οποίοι στη συνέχεια εγκαταλείφθηκαν στην τύχη τους.

Ακόμα και τα πανάκριβα συστήματα έκδοσης εισιτηρίων που εγκαταστάθηκαν στους κεντρικούς σταθμούς από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα δεν λειτούργησαν ποτέ. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι μεγάλες ποσότητες γραφικής ύλης και τα πανάκριβα έπιπλα που μπήκαν στη θέση των παλαιών δεν αξιοποιήθηκαν ποτέ.

Σήμερα όλα αυτά -όπως καταγγέλλουν οι σιδηροδρομικοί- έχουν παραδοθεί στη τύχη τους, πολλά έχουν κλαπεί και κανείς δεν γνωρίζει την πλήρη εικόνα της εξαθλίωσης.

Στον Πύργο Ηλείας οι σιδηροδρομικοί αποκάλυψαν ότι τον τελευταίο χρόνο ολοκληρώθηκε η κατασκευή ενός υπερσύγχρονου αμαξοστασίου, το οποίο όμως δεν πρόκειται να λειτουργήσει, καθώς η γραμμή καταργήθηκε.

Στην πεδινή Ηλεία οι κάτοικοι κατήγγειλαν ότι η σιδηροδρομική γραμμή Κυλλήνη-Καβάσιλα, που καταργήθηκε πριν από μερικά χρόνια ως οικονομικά ασύμφορη, έχει μετατραπεί σε οικόπεδα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις προχώρησαν μέχρι και στο αυθαίρετο ξήλωμά τους.

Μερικά χιλιόμετρα νοτιότερα, οι σιδηροδρομικοί της Μεσσηνίας και ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Καλαμάτας κατήγγειλαν την υποκριτική και εκτός λογικής στάση των αρμοδίων, που από τη μια καταργούν τη συγκοινωνία με το τρένο και από την άλλη συνεχίζουν να αναβαθμίζουν με τεράστιο κόστος τις σιδηροδρομικές γραμμές.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η γραμμή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, η οποία ξεκίνησε να αναβαθμίζεται από το 2004 και σήμερα, εφτά χρόνια μετά, οι εργασίες ολοκληρώνονται με κόστος που αγγίζει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Τοπικοί παράγοντες της Ηλείας ανέφεραν ότι επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη άρχισε να μελετάται το μεγάλο όραμα του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα Ηγουμενίτσας - Καλαμάτας, αλλά ξέχασαν να μελετήσουν πώς θα περνούσαν τα τρένα από το Ρίο - Αντίρριο! Οι αρμόδιοι τότε δεν σκέφτηκαν να εντάξουν τη σιδηροδρομική γραμμή στη γέφυρα που είχε αρχίσει να κατασκευάζεται.

newsday

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου